Grekland Day 1

• 19:43, sliten krigare kryper på flyget mot Arlanda.

Mycket folk, trött och hungrig, halv-bra kombination och fick ta en mental break på flygplatsen innan påstigning. Med mat & kaffe kunde jag fylla på ordentligt och fokusera lite redigering av Amer Sport – redigeringen som snart ska levereras. Hade egentligen inget annat val än att placera den tiden för redigering här och nu, bara gilla läget och redigera sig fram med undertexter samt färgkorrigering. Men nu i skrivande stund, är jag 90% klar och bara korr-läsning kvar. Känns bra.

Flygresan över gick suveränt, packningen vägde in med 300 gram marginal, inga konstigheter med kamerautrustningen och kunde möta upp transferbussen 6 min efter ankomst vid busshållplatsen. Åkte bort till boendet där grabbarna väntade, kort kvällsmöte och sedan djup, djup sömn fram till 04:25.

• Grabbarna grus 06:58 måndag morgon!

Gick förvånansvärt bra att gå upp såpass tidigt, åkte in strax efter 04:40 och checkade in allt hyfsat smidigt. Jag med krånglig kamerautrustning och grabbarna med skidutrustning, men gick bra och tror jag ”knäckt koden” hur jag ska packa allt.

Efter säkerhetskontrollen blev det en mini frukost och en fin kopp kaff innan boarding. Perfekt.

• Solen var på andra sidan planet, så detta fick duga!

På flyget satt jag med Filip Danielsson och vi hade en egen rad att dela på. Visade han lite trix och tips i Photoshop samt redigerade på mina egna projekt på datorn. Halv bra frukost på planet och noll sömn. När man vaknat en gång, då håller man sig vaken resten av dagen också 😉

• 24 grader solsken och Grekland under fötterna!

Resan gick bra, smidigt och hyfsat snabbt passerande 3,5h på flyget. Allt bagage var helt och välbevarat, lite smått krångel med att hämta ut hyrbussen ellers jäkligt bra. Jag är med som fotograf, men också som chaufför och en titel jag antog mig gärna! Rallykalle T-W!

• 1,5h senare på plats vid boendet.

Landsväg första timmen längs kusten och sedan sista biten fint utsikt när vi åkte över berget. Parkerade i syd-europas (ironi) brantaste backe och packade ur allt innan jag fann en mer permanent parkering. Humöret var på topp och hela gänget grymt taggade på en fantastisk vecka framför sig!

• Våra förväntningar nådde upp med bravur!

Kastade in grejerna på rummen som var fantastiskt fina, utsikten från balkongen som ni ser på bilden var magisk och vi hoppade illa kvickt i poolen. Grymt fint med havsutsikt från poolen, svalkande vatten och solen värmde skönt i solstolen. Jag missade dock skylten att man inte fick hoppa i poolen, så efter jag gjort ett fint ryggplask, fick vi en tillsägelse från badvakten och vi alla fick lugna oss lite 🙂 Sånt som händer och sorry britten jag skvätte ner, men jag var taggad på att bada 😀

• Utegym strax nedanför poolen med havsutsikt.

• Mysig vandring ner till havet.

• Pingisbord fann vi och det blev snabbt en turnering!

• Utsikt från uteplatsen snett vänster, Ön kan man vada ut till och njuta av massor av vattensport samt diverse aktiviteter!

• Utsikten från uteplatsen mot öppna havet!

• På med joggingskorna och ut för att reka området.

Jag bestämde mig att hänga med på löpturen, vi satte kurs mot det okända och rekade området runt om för att få en helhet. Fantastiskt fina utsikter mot havet och leendet var öra till öra.

• Hyfsat utsikt på löppasset.

Vi var som sagt ute i det okända och sprang, så vi hade inte några direkta förväntningar mer än att leta en bra stig. Det var dock svårare än vi först trott, fann ingen direkt bra stig/väg någonstans än var vi vände löpardojorna. Massor av taggbuskar och annat vasst dock fann vi, men tyvärr ingen bra löparrunda. Men utsikten var fin uppe på höjden 🙂

• Sprang förbi hamnen på tillbakavägen.

Grabbarna siktade på närmare 1,5h löpning och jag fick korta ner till 1h. Jag hade bokat in ett telefonmöte i Sverige och det räckte fint med 1h för mig som start. Kroppen kändes bättre än förväntat, bra studs och lugn andning. Lite förvånande efter senaste sjuktiden och brist på träningen, men brukar faktiskt vara stark efter en lång tids vila och jag verkar kunna fyllt på energidepåerna ordentligt helt enkelt! Gôtt!

• Lite after-run med gym.

Efter ett lyckat möte och positivt besked att ”Vi kör” mötte jag upp grabbarna igen som precis kommit tillbaka. Körde lite styrka på gymmet som finns inomhus, skönt med AC och komplett gym. Imponerande att de har en Ski-Erg (stakmaskin) här nere, bra för dessa gossar!

Återkommer inom kort om nyheten kring uppdraget! 😀 Håll utkik!

• Vacker solnedgång när vi gick hem från gymmet!

Hotellet är precis placerat i sluttningen mot havet. Så det finns massor av små vägar överallt och olika hus för diverse aktiviteter. Supermysigt! Efter en snabb dusch hade jag en kort återkoppling till Mr. X hemma i Sverige om att vi fått grönt ljus och därefter bestämda steg mot en kvällsbuffé.

• Buffén levererade utan dess like!

Wow, det är mitt bästa ord för denna buffé. Det fanns 6 olika buffébord med huvudrätt, +1 vardera för förrätt och efterrätt. Här kunde man verkligen äta sig mätt och jag beräknar hela rummet till 45kvm stort bara mat. Grabbarna var i himmelriket och vi åt så det stod härliga till.

Efter maten hade vi ett kort möte, jag satte mig därefter med lite mejlande, levererade lite material på datorn och skrev det här inlägget.
Klockan är 22:00 här nu och man är sliten nu efter en lång dag. Från Finland via Arlanda 1 natt till Grekland24h tär lite, men frän omställning och det kommer bli helt underbart här dessa dagar, det är jag bombsäker på! 🙂

Imorgon väntar långpass för grabbarna, jag ska filma och plåta, med mig i bussen har jag Anton Hedlund som hoppar passet och vi siktar på träning istället på eftermiddagen. Jag ska redigera film i löpet av dagen, ha ett telefonmöte och försöka återkoppla här på bloggen så snart jag kan.

Ska även boka in ännu ett telefonmöte inom en snar framtid här under dagarna, låsa de sista detaljerna och sedan kunna presentera två fina uppdrag i framtiden. Jag är grymt taggad och ska bli riktigt kul att äntligen få presentera de båda när man arbetat för grönt ljus så länge.

Men nu tyvärr lär jag stänga ner datorn och ta mig till rummet. Delar rum med Filip och vill inte härja allt för mycket nu när han lagt sig redan. Återkopplar så fort jag kan imorgon och vi säger så för denna gång, korrläsning får vi nog skippa, sorry guy’s!