• Vasaloppet China – Bob Impola. Foto: Ski Classics

03:50 ringde klockan och resan mot Kina började den 1 Januari 2017. En otroligt häftig upplevelse med alla intryck, möten och miljöer man fick se under de få dagar man var där. Flygresan var nog bland de tråkigaste jag gjort, Bob sov 90% av tiden och vaknade endast för mat, resan var över 12h lång.. Dock var flygresan värt varenda minut, såna otroliga snöskulpturer, enormt hotell, mäktig bankett och riktigt frän resa med min gode vän.

Riktigt härlig start på året, Kina är definitivt ett kärnminne från året och något jag  kommer blicka tillbaka på många gånger igen!

• Jihde & Robin – High & Low.

Vår serie High & Low som fått närmare 1 miljon visningar och berörde hela Diabetessverige kom till sitt slut på Vasaloppet. Serien som gav mig massor av kunskap, chansen att spela in en låt med en av Sveriges bästa producenter, mäktiga personliga möten och otroligt mycket glädje. Serien berörde mig väldigt mycket och den var väldigt viktig för mig, Robin & Frida. Jag umgicks ju mer med dom två än min egen familj under 6 månader.. Jag trodde inte att jag skulle stå gråtandes av sorg i målområdet när Robin kom, som sedan byttes till glädjetårar när Peter avslutade sin 8,5h resa till Mora 😀

Ett fint avslut på ett stort kapitel, en utmanande resa och massor av kärlek till alla minnen med serien.

• Portugal på semester.

Min tradition fortsatte och jag infann mig i Portugal en längre tid under Maj. Underbart att komma ifrån lite, träna mycket, äta gott och träffa på mina vänner Johanna & Gal. Det ser ut som traditionen fortsätter även 2018 och det är något jag verkligen ser fram emot!

• Ellen Westerlund på O-Ringen i Arvika.

Under sommaren arbetade jag bland annat med O-Ringen där mötet med Ellen blev väldigt känslosamt för egen del. En hjälte som kämpar på efter sina förutsättningar, håller humöret uppe och otrolig målmedveten. Över 100h arbetades under 6 dagar, hade fantastiska dagar och träffade massor av härliga orienterare. Vi siktar på att vara på plats även 2018 i någon form 🙂

• Trött T-W på Sockertoppen.

Direkt efter O-Ringen åkte jag upp till Sockertoppen i Idre fjäll. Lägret för barn & ungdomar med diabetes. Även här över 100h arbetstimmar på 6 dagar, men man tänker inte på det så, utan att jag tänker mer ”vad kan jag göra mer för att bringa glädje” till dom här deltagarna. Helt slutkörd varje dag på lägret, än mer trött efter lägret och än mer motiverad till att nästa dag/år utveckla. Jag älskar Sockertoppen, arbetet för 2018 har pågått länge och jag ser fram emot lägerstarten i Östersund.

Direkt efter Sockertoppen åkte jag på bröllop för min syster Anja. Då hade jag nästan 240 arbetstimmar på 13 dagar i kroppen. En sliten T-W kom 15 sekunder innan vigseln skulle börja och kvällen som följde var underbart vacker! 🙂

• Gymkhana Drift i Östersund med NicoKing.

En lite halv-spontan resa med NicoKing där vi åkte upp till Östersund för rullskidor och Gymkhana Drift på stadion. Tre härliga dagar med mycket skratt, god träning och brutalt fräck kväll med tävlingen. Kommer aldrig glömma när de fyllde stadion med däckrök och man såg inte ens 10 centimeter framför sig 😀  Jag och NicoKing kommer nog se till att vara på plats igen under 2018! 🙂

• Supersprinten med Bryntesson.

När hösten kom antågande blev det startskottet för samarbetet med Ski Region Mid Scandinavia. Jag hade sedan innan plåtat @luddeyo som har världsrekordet på 100 meter och plåtat Stina två gånger varav en för Vasalöparen. Det blev iallafall hektiska dagar uppe i Östersund, bra filmer skapades och nya uppdrag kunde knytas. Brynte är känd för sitt höga tempo och det är något jag trivs i att arbeta med.

Nu väldigt kul att vara kollegor under samma uppdrag, mer planer och idéer skissas på konstant. Kan bli spännande utveckling 2018 🙂

• Charlotte Kalla & Johan Olsson.

Tillsammans med Ski Region projektet, så fick vi i uppdrag att blåsa över till Sundsvall och intervjua Charlotte. Just den dagen var även Johan där och tränade, han blev inbjuden på intervju och vi lämnade Sundsvall med två riktigt mäktiga intervjuer. Fyra filmer skapades från den dagen, skrev ju tidigare att Brynte & jag håller högt tempo tillsammans 😉

• Finaste skidturen i December – Torsby.

Det har varit ett otroligt år när man tittar tillbaka och det är just då man inser, hur fort egentligen tiden går. Jag gillar att blogga, jag bloggar för att dokumentera min resa, skriva av mina tankar/känslor och kunna arkivera mina minnen. Då har jag alltid chansen att blicka tillbaka på alla fina stunder livet ger mig 😀

Nu lite kuriosa:

Ca 1/3 av årets alla dagar, spenderades på resdagar och uppdrag.

Ca 1500 gb sparat material – jämfört med 500 000 mobilbilder, det är nästan 1 bild i minuten, dygnet runt, året om.

Ca 76 000 besök på bloggen där 50% använder Iphone.

Ca 30 000 kilometer bil på uppdrag.

9 länder besökta på uppdrag.

13 fakturor fler i år, än 2016.

Tack alla som varit delaktiga, partners, kunder och vänner för 2017. Nu laddar vi om bössan och gör 2018 än mer episkt 😀

Hade gott folkens, jag återkommer med planerna framöver och lite nyheter!