Plan B!

• Ett gammalt kärt återseende!

Lille Wilgot kom och mötte mig när jag steg ur bilen! Hade fått skjuts av Mormor & Håkan en bit in för att slippa dåliga asfalten + trafiken, när jag steg ur såg jag direkt Wilgot och hade med en liten brödbit till stackaren! Vinkade adjö till dem och satte kurs mot bergen, långtur var planerad och jag siktade på 3,5-4h.

Gick bra till en start, stakade på och började klättra i backarna. Kroppen kändes bra och jag åkte relativt lågt tempo, när jag nästan var uppe så….

• Stavbrott på toppen.

Ah surt, riktigt segt när man väl kommit upp och hade långpass planerat. Tror att boven var en spricka i botten av backen och nya spetsar, kände staven fastnade där men fungerade fortsatt på diagonalen. När jag gick över till stakning, small den helt. Så ca 1h kom jag på passet, innan det var bara o ringa skjutsen igen och be om upphämtning. Som tur var hade de inte hunnit hem efter lite sightsing, jag promenerade backen ned och benskejta tills jag mötte dom.

• Det var ju fin utsikt iallafall.

Hade stor lust sen när jag satt i bilen att ” F*ck this day och bara bli med på lite surfande med brorsan. Enkelt att ge upp när allt skiter sig, men hade en reservstav hemma och jag var fast besluten att fortsätta. Kapade till den staven till rätt längd, värmde på handtaget med tändare och satte på stavspetsen. Ett relativt snabbt och smidigt depåstopp, för att kunna ge sig ut igen på rullskidorna.

Ville och orkade inte krångla med att ta mig ut till berget igen, så åkte nu mellan städerna här och fick gilla läget med miljön.

• Ski in and ski out på stranden 🙂

Åkte till Portimao och tillbaka till Alvor, mötte upp brorsan och farsan vid stranden för att se hur surfandet gick. Inte många som åkt rullskidor ända ut till stranden här i Alvor, men någon lär ju va först med allt 😉 Iallafall, kände mig fortsatt pigg och ville verkligen få den där ”långtur-känslan”.  Hatkärlek när knappt benen bär, man äter den godaste choklad man någonsin ätit och te.x fanta är närmaste paradiset man kan komma, den känslan eftersökte jag 😀

Så jag stack iväg igen, samma rutt fast baklänges denna gång och ville hålla högt tempo för att bli rejält trött på den korta distansen. Flertal bilar filmade idag, tutade och hejade. Kul! En kille följde mig en längre bit, var uppförsbacke och givetvis var jag tvungen att ta i rejält, för att de skulle bli bra på filmen 😉

Drack två iste för att kyla ner mig + släcka törsten i Portimao. Jag var stekhet och började sukta efter mat.  Stakade hem med bra energi och fortsatt krafter i armarna, åt en supergod lunch och nöjd över hur bra plan b blev ändå. Inte ”långtur-känslan” riktigt, men supernöjd ändå efter stavbrottet och blev ändå närmare 3h idag.

• 3 bólas tack 🙂

Efter maten blev det lite solgassande, teknikhjälp för mor och fixa punktering på cykeln.  Jag o Carl knatade iväg för att köpa glass och njuta i eftermiddagens värme vid bargatan. En fin sista dag och strax ska vi ut på restaurang. Imorgon hemfärd med lite blandade ärenden innan, återkopplar vid tidpunkt!

Inte mycket media & arbete just nu på bloggen, men redigering är inte det roligaste att skriva om + att ibland lär man ju få ta semester 😉