Friday pulse

  • Workmode från tidiga förmiddagen.

Efter kafferepet med bojsen igår, satte jag mig än en gång vid datorn och behövde pyssla med bokföring. Hade 0% energi kvar, men bara att ta sig i kragen, sträcka på ryggraden och beta av det. Körde på fram till 01, somna som en hund och vaknade trött vid 09.. Upp till kontoret igen, tog en kaffe och satte igång nästa del av listan. Gjort en lång lista, men börjar beta av de en efter en nu, så, det är mycket kvar, men börjar bli kontroll på läget.

Mycket småsaker som tar tid, telefonsamtal, fixande av utrustning, offerter, bokföring, fakturering och massa massa mer. Men det mesta gjort nu, på måndag får jag hjälp med utrustningen som är paj, så hoppas kunna erhålla nya grejer tis alt. ons för att kunna köra fullt ös igen. Har som tur är inget som krockar, endast en plåtning på måndag som det ser ut och då är det annan utrustning som krävs. Så tur i oturen.

Blev iallafall frukost vid 12:00, helt optimalt de 😉

  • Benen på ryggen och blicken högt!

Efter lite halvkaosad morgon med sen frukost, började det kittla i benen och jag stack iväg på dagens träningspass. Under gårkvällen bokades det in en utmaning för dagens träning, så passade perfekt för mig då jag ändå planerat ett tufft pass.. Då kunde man bygga vidare på det! Jag gav mig ut på hårda 7:an och benen var betong, rejält kvavt ute och jag kokade. Pulsen var bra, men värmen och benen var tungt att tampas med.

Men när min psykologiska barriär vid 15min var passerad, började benen gå som jag ville och farten ökade. Sista kilometerna tror jag var snabbast, där kunde jag lägga in en lång spurt och lurarna poppade grym musik till min hjälp. Man går igenom olika nivår mentalt och kroppsligt, ibland går det som man vill, ibland tyngre och det finns bara en lösning, att fortsätta lubba på och göra det bästa man kan av situationen.

  • Tar en liten break efter del 1 av passet.

När jag gjorde highfive med stolpen, checkade jag ut från första delen och kunde pusta ut ordentligt. Slingan var kuperad, blöt och ganska tung. Men när jag väl fick upp farten, kunde jag hålla den och även dra en långspurt. Kände mig stark så småningom, bra svar i kroppen och mycket mer att ge. Fick ihop ca: 13km55 min och kunde ge mig en klapp på axeln för första delen.

  • Del 2 precis avklarad.

Den som plussat ihop 1+1 kanske har luskat ut det, men det är jag tveksam till.. Iallafall, jag hämtar inspiration till intervaller från  Ekholm, Elit OCR löpare och faktiskt Camilla(treningsfrue). Eftersom det är Camilla jag ska följa, måste jag se till att hålla tempo med henne och inga ”halta” efter. Dock så är jag inte värst orolig över situationen. Jag har ökat på hennes samtliga intervaller, lagt till ytterligare drag och ska se till att ha marginal på min sida. Ska ju även springa med tyngre packning pga kameror, batterier osv.. Spännande utmaning som sagt 😀

Så efter min löpning ute, gick jag in på 60°N och satsade på intervaller. Det blev i formen av 1 min, 2,min….5min ökade alltså med 1min5 intervaller, hade en minuts vila mellan varje och samma hastighet + stigning på bandet. Klurade på om jag skulle vända på de sen och köra 5 min & nedåt, men valde hoppa av och spara på krutet. Härligt när kroppen iallafall svarar och man får de resultat man kämpat för.

Avslutade med några övningar styrka som del 3 och sedan kröp ner till omklädningsrummet mycket nöjd över dagens pass.

  • Kontorskväll!

Så nu står maten och puttrar på spisen, efter maten väntar Ski Classics & Ski Region projekt resten av kvällen. Mycket som ligger och väntar i redigeringsprogrammet, så med nyladdad energi och en kaffekanna på det, så är jag redo med fyllda batterier!

Late night edit!

T-W

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *